در دهه 60 کامیون  بنز مایلر با هیاهوی فراوان وارد کشور شد ، با ظاهری که همیشه از سازنده بنز انتظار می رفت یک طراحی ماندگار و زیبا انتقال هواکش به بیرون کابین جلوه خاصی به این کامیون در میان رغبا ی خود داده بود . کابین مجهز به دو تخت برای استراحت راننده ولی صفحه کیلومتر و فضای داشبورد زمختی خود راحفظ نموده بود و از عایق بندی گرمایی که از گرمای موتور به داخل کابین راه ندهد نمیتوان چندان رضایتی را به زبان آورد تحولی که در موتور می توان به آن اشاره کرد مجهز شدن موتور به سیستم توربو شارژر می باشد که صدای بسیار زیبایی را به کامیون هدیه کرده بود و در سربالایی ها و یا به هنگام تعویض دنده با صدای زیبایی که به گوش می رساند حسرت و حقارتی را برای شنونده که از دور به  این خودرو نظاره می کرد القا می کرد . موتور دارای

280 اسب بخار قدرت و گیربکس16 دنده ای مجهز به نیم دنده که چینش دنده ها نیز خود غرور انگیز بود که می توان به سیستم انتقال قدرت این خودرو امتیاز ویژه داد که ضعیفی موتور را پوشش داده بود ولی در کامیون های جدید قدرت موتور تقریبا دو برابر شده است . ولی الان سال ها از آن موقع  گذشته  و تحول عظیمی در طراحی خودرو ها اتفاق افتاده است . ولی نباید قابلیت ها و خدماتی که این خودرو در جنگ به کشور ارائه نموده است را فراموش کرد .

سیستم قفل کن و جفت کن بی نظیر این خودرو دست کمی از یک کامیون 6 *6   نبود در صورتی که این کامیون 4*6 طراحی شده بود بله به درستی نباید این کامیون ارزنده را فراموش شود همان طور رانندگانی که در گرمای خوزستان با این خودرو ها رشادت ها نشان داده اند .که در روز قیامت همین جاده ها شفاعت این عزیزان رو می نمایند